Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΦΙΛΙΠΠΩΝ - ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ - ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
ΜΙΑ ΦΟΒΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ - ΜΙΑ ΑΞΕΧΑΣΤΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΞΕΝΑΓΟΙ ΠΟΥ ΥΙΟΘΕΤΗΣΑΝ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
ΑΣ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΜΕ!!!!!!
Την Παρασκευή 17/5/2024 επισκεφτήκαμε και τα δύο τμήματα της Γ΄ τάξης την αρχαία πόλη των Φιλίππων. Εκεί θαυμάσαμε το πανέμορφο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων. Περπατήσαμε στους διαδρόμους του, καθίσαμε στις κερκίδες, ξεχωρίσαμε το τμήμα του θεάτρου που ονομάζεται ΔΙΑΖΩΜΑ. Ακόμη, παρατηρήσαμε την ορχήστρα και ότι απέμεινε από την σκηνή. Επιπλέον, αφού ανεβήκαμε όλοι μαζί ομαδικά στο ψηλότερο σημείο του θεάτρου, δείξαμε το ΚΟΙΛΟΝ και κατανοήσαμε γιατί προτιμούσαν οι αρχαίοι Έλληνες να χτίζουν θέατρα σε λόφους με κατάλληλη κλίση.
Φυσικά ενθουσιασμένοι, συγκινημένοι και γεμάτοι χαρά, τρέξαμε, αγγίξαμε, παρατηρήσαμε, θαυμάσαμε, εξερευνήσαμε κάθε πτυχή και κάθε άλλο τμήμα, κομμάτι και μέρος του θεάτρου. Όλους αυτούς τους μήνες που δουλεύουμε και συλλέγουμε στοιχεία και πληροφορίες για το αρχαίο θέατρο των Φιλίππων, μάθαμε, καταγράψαμε και γνωρίσαμε πολλά μοναδικά στοιχεία. Όλα αυτά τα στοιχεία, εκείνη την ημέρα της επίσκεψης μας τα είδαμε από κοντά.
Σε κάποιους φάνηκε διαφορετικό από κοντά, κάποιοι ένιωσαν δέος, κάποιοι άλλοι αναρωτήθηκαν πως κουβάλησαν όλες αυτές τις τεράστιες και ογκώδεις πέτρες, άλλοι φαντάστηκαν πως γίνονταν οι παραστάσεις, που στέκονταν οι θεατές και που άλλαζαν οι ηθοποιοί.
Η μεγαλύτερη και πιο μοναδική στιγμή αυτής της επίσκεψης, φυσικά ήταν η στιγμή της ξενάγησης. Και ναι ότι σχεδιάσαμε, φανταστήκαμε, προγραμματίσαμε, ετοιμάσαμε έγινε πραγματικότητα. Καταφέραμε να γίνουμε πρωταγωνιστές του θεάτρου. Αφού περπατήσαμε περήφανα στο κέντρο της ορχήστρας, με συντροφιά μας ένα όμορφο τραγούδι, στηθήκαμε μπροστά στους γονείς μας και παρουσιάσαμε όλα όσα είχαμε μάθει αυτούς του μήνες.
Αναφερθήκαμε στα εξής:
- Πότε και από ποιον ιδρύθηκε η πόλη των Φιλίππων
- Ποιος είναι ο Φίλιππος Β
- Ποια ήταν τα κομβικά μέρη του θεάτρου
- Πως άλλαξε το θέατρο κατά τη ρωμαϊκή εποχή
- Πότε χτίστηκε η πρώτη χριστιανική εκκλησία στην περιοχή
- Πότε σταμάτησε να λειτουργεί το θέατρο
- Πότε έγιναν οι πρώτες ανασκαφές
- Πότε άρχισε να ξαναλειτουργεί το θέατρο
- Σε τι κατάσταση βρίσκεται σήμερα
Σε δεύτερη φάση παρουσιάσαμε τις μακέτες - κατασκευές με τα θέατρα που φτιάξαμε ομαδικά στην τάξη μας. Τέλος παρουσιάσαμε μια σύγκριση που είχαμε καταγράψει στην τάξη. σε σχέση με τις ομοιότητες και τις διαφορές των σύγχρονων και των αρχαίων θεάτρων. Τόσο οι γονείς μας όσο και οι μαθητές του άλλου τμήματος μας άκουσαν με προσοχή και συγκίνηση.
Αργότερα περπατήσαμε στα ερείπια της αρχαίας πόλης των Φιλίππων, θαυμάζοντας τις τεράστιες κολώνες με τους πανέμορφους κίονες. Μιλήσαμε για την κορυφαία μάχη που πραγματοποιήθηκε στην περιοχή ανάμεσα στην ομάδα του Βρούτου και την ομάδα του Οκταβιανού.
Τελευταία μας στάση ήταν το μουσείο, όπου είδαμε αγάλματα, μνημεία, αγγεία, κοσμήματα, νομίσματα, προσωπεία, ψηφιδωτά τόσο της αρχαιότητας όσο και των βυζαντινών χρόνων.
Μια εκδρομή ανεκτίμητης αξίας, που είναι βέβαιο ότι θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη των μαθητών. Γιατί πάντοτε οι γνώσεις που κατακτώνται μέσα από βιώματα και εμπειρίες δε λησμονούνται ποτέ. Γιατί η ιστορία, τα μνημεία, το παρελθόν δε χάνουν ποτέ την αξία τους αν τα τιμούμε, τα σεβόμαστε, τα ακολουθούμε, τα θαυμάζουμε και τα μεταλαμπαδεύουμε στις επόμενες γενιές με αξιοπρέπεια.





























Θερμά, θερμότατα συγχαρητήρια για την τόσο επιτυχή υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος του Διαζώματος. Μας συγκινήσατε και μας κάνατε υπερήφανους. Εργαστήκατε μεθοδικά και με έμπνευση. Θα χαρακτήριζα την όλη σας προσπάθεια άξια για να την ακολουθήσουν κι άλλα σχολεία!!! Πάντα τέτοια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή